ΟΔΗΓΙΕΣ ΥΕΝΑΝΠ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΛΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΓΙΑ ΓΛΙΣΤΡΕΣ
April 7, 2008ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΕΚΜΗΡΙΟΥ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ
October 21, 2010
Ημερομηνία καταχώρισης (21-ΑΠΡ-2010)
ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
(Κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 2238/1994 (ΦΕΚ 151 Α΄)
Άρθρο 16
Αντικειμενικές δαπάνες και υπηρεσίες
ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ: Παρατίθεται όπως αντικαταστάθηκε από το ψηφισθέν χθες (20/4/2010) φορολογικό νομοσχέδιο.
1. Για τον προσδιορισμό του αντικειμενικού εισοδήματος με βάση τη συνολική ετήσια δαπάνη του φορολογουμένου, της συζύγου του και των προσώπων που συνοικούν και τους βαρύνουν λαμβάνονται υπόψη τα ακόλουθα:
α) ……………………
β) ……………………
γ) ……………………
δ) ……………………
ε) ……………………
στ) Η ετήσια αντικειμενική δαπάνη με βάση σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης, κυριότητας ή κατοχής του φορολογουμένου, της συζύγου του ή των προσώπων που τους βαρύνουν εκτιμάται με βάση το κόστος τελών ελλιμενισμού, ασφαλίστρων, καυσίμων, συντήρησης και πρακτόρευσης και ορίζεται, ανάλογα με τα μέτρα ολικού μήκους του σκάφους, ως εξής:
αα) για μηχανοκίνητα σκάφη ανοικτού τύπου, ταχύπλοα και μη, ολικού μήκους μέχρι πέντε (5) μέτρα, στο ποσό των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ, ενώ για τα πάνω από πέντε (5) μέτρα ορίζεται στο ποσό των τεσσάρων χιλιάδων (4.000) ευρώ,
ββ) για ιστιοφόρα ή μηχανοκίνητα ή μικτά σκάφη με χώρο ενδιαίτησης, ολικού μήκους μέχρι και επτά (7) μέτρα, οκτώ χιλιάδες (8.000) ευρώ, πάνω από επτά (7) και μέχρι δέκα (10) μέτρα προστίθενται δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους, πάνω από δέκα (10) και μέχρι δώδεκα (12) μέτρα προστίθενται πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους, πάνω από δώδεκα (12) και μέχρι δεκαπέντε (15) μέτρα δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους, πάνω από δεκαπέντε (15) και μέχρι δεκαοκτώ (18) μέτρα δεκαπέντε χιλιάδες (15.000) ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους, πάνω από δεκαοκτώ (18) και μέχρι είκοσι δύο (22) μέτρα είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους και πάνω από είκοσι δύο (22) μέτρα προστίθενται τριάντα πέντε χιλιάδες (35.000) ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους.
Τα ποσά της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης αυτής της υποπερίπτωσης μειώνονται κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) προκειμένου για ιστιοφόρα σκάφη. Κατά το ίδιο ποσοστό μειώνονται και για πλοία αναψυχής που έχουν κατασκευασθεί ή κατασκευάζονται στην Ελλάδα εξ ολοκλήρου από ξύλο, τύπων «τρεχαντήρι», «βαρκαλάς», «πέραμα», «τσερνίκι» και «λίμπερτυ», που προέρχονται από την ελληνική ναυτική παράδοση. Η τεκμαρτή δαπάνη από κάθε σκάφος μειώνεται ανάλογα με την παλαιότητά του κατά ποσοστό δεκαπέντε τοις εκατό (15%) αν έχει περάσει χρονικό διάστημα πάνω από πέντε (5) έτη και μέχρι δέκα (10) έτη από το έτος που νηολογήθηκε για πρώτη φορά και τριάντα τοις εκατό (30%) αν έχει περάσει χρονικό διάστημα πάνω από δέκα (10) έτη. Για σκάφη με μόνιμο πλήρωμα ναυτολογημένο για ολόκληρο ή μέρος του έτους, στην παραπάνω δαπάνη προστίθεται και η αμοιβή του πληρώματος. Τα σκάφη επαγγελματικής χρήσης δεν λαμβάνονται υπόψη για την αντικειμενική δαπάνη. Οι διατάξεις της περίπτωσης γ΄, εκτός αυτών που αναφέρονται στην παλαιότητα των αυτοκινήτων, εφαρμόζονται ανάλογα και στην περίπτωση αυτή.
ΝΟΜΟΣ 3790/2009 (ΦΕΚ 143 Α΄)
Άρθρο 2
Ειδικός φόρος ιδιωτικών πλοίων αναψυχής
ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ: Παρατίθεται όπως αντικαταστάθηκε από το ψηφισθέν χθες (20/4/2010) φορολογικό νομοσχέδιο.
1. Επιβάλλεται ειδικός φόρος υπέρ του Δημοσίου με την ονομασία «ειδικός φόρος ιδιωτικών πλοίων αναψυχής», ο οποίος βαρύνει όλα τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής, όπως αυτά ορίζονται με το άρθρο 1 του ν. 2743/1999 (ΦΕΚ 211 Α΄), τα οποία ευρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια, είναι νηολογημένα σε ελληνικό ή αλλοδαπό νηολόγιο και είναι εφοδιασμένα με δελτίο Κίνησης Πλοίου Αναψυχής (ΔΕ.Κ.Π.Α.) ή δελτίο Κίνησης θαλαμηγού (TRANSIT LOG BOOK) ή άλλο ανάλογο έγγραφο. Ο ειδικός φόρος επιβάλλεται επί των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής μόνο εφόσον παραμένουν στην Ελληνική Επικράτεια για συνολικό χρονικό διάστημα άνω των εξήντα (60) ημερών στη διάρκεια του ημερολογιακού έτους. Ειδικά για το πρώτο έτος εφαρμογής του νόμου, το ως άνω διάστημα των εξήντα (60) ημερών θα πρέπει να συμπληρωθεί από 1.1.2009 έως 30.9.2009.
2. Ο ειδικός φόρος είναι ετήσιος και αδιαίρετος. Για τον υπολογισμό του λαμβάνεται υπόψη το ολικό μήκος του πλοίου το οποίο αναγράφεται στο έγγραφο εθνικότητας αυτού στρογγυλοποιούμενο στην πλησιέστερη ακέραιη μονάδα.
3. Ειδικός φόρος επιβάλλεται σε μηχανοκίνητα σκάφη που υπερβαίνουν τα 10 μέτρα και υπολογίζεται ανάλογα με το μήκος του πλοίου ως εξής:
α) για τα επόμενα τρία μέτρα, τριακόσια (300) ευρώ ανά μέτρο,
β) για τα επόμενα τέσσερα μέτρα (ήτοι 14 έως 17 μέτρα), πεντακόσια πενήντα (550) ευρώ ανά μέτρο,
γ) για τα επόμενα τέσσερα μέτρα (ήτοι από 18 έως 21 μέτρα), οκτακόσια (800) ευρώ ανά μέτρο,
δ) για τα επόμενα τέσσερα μέτρα (ήτοι από 22 έως 25 μέτρα), χίλια πενήντα (1.050) ευρώ ανά μέτρο,
ε) για τα επόμενα μέτρα από το 26ο και πάνω, χίλια τριακόσια (1.300) ευρώ ανά μέτρο.
4. Ειδικός φόρος επιβάλλεται σε ιστιοφόρα σκάφη αναψυχής που υπερβαίνουν τα 15 μέτρα και υπολογίζεται ανάλογα με το μήκος του πλοίου ως εξής:
α) για τα επόμενα πέντε μέτρα, διακόσια (200) ευρώ ανά μέτρο,
β) για τα επόμενα πέντε μέτρα (ήτοι 21 έως 25 μέτρα), τετρακόσια (400) ευρώ ανά μέτρο,
γ) για τα επόμενα μέτρα από το 26ο και πάνω, εξακόσια (600) ευρώ ανά μέτρο.
Για τα μηχανοκίνητα σκάφη κάτω των 10 μέτρων και τα ιστιοφόρα σκάφη κάτω των 15 μέτρων, καταβάλλεται ειδικό τέλος καταγραφής ύψους ενός (1) ευρώ, σύμφωνα με τις διαδικασίες που ορίζονται στο παρόν άρθρο.
5. Υπόχρεος σε καταβολή του ειδικού φόρου είναι ο κύριος του πλοίου αναψυχής, φυσικό ή νομικό πρόσωπο, στο όνομα του οποίου βεβαιώνεται. Προκειμένου για ιδιωτικά πλοία αναψυχής ευθύνονται αλληλεγγύως και εις ολόκληρον για την καταβολή του φόρου ο κάτοχος ή χρήστης σύμφωνα με το ΔΕ.Κ.Π.Α. ή το δελτίο κίνησης θαλαμηγού και σε περίπτωση που το πλοίο ανήκει σε νομικό πρόσωπο και ο νόμιμος εκπρόσωπός του ή διαχειριστής.
6. Ο ειδικός φόρος καταβάλλεται εφάπαξ, μέχρι τη 15η Οκτωβρίου κάθε έτους και αφορά το επόμενο ημερολογιακό έτος. Ειδικά για το πρώτο έτος εφαρμογής, ο χρόνος καταβολής θα προσδιοριστεί με την υπουργική απόφαση της παραγράφου 9.
Στην περίπτωση των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής τα οποία είναι νηολογημένα σε αλλοδαπό νηολόγιο και στα οποία επιβάλλεται ο ειδικός φόρος της παραγράφου 1, ο φόρος αυτός καταβάλλεται από τον υπόχρεο πριν τον απόπλου, στην πλησιέστερη Δ.Ο.Υ..
Η βεβαίωση και καταβολή του ειδικού φόρου γίνεται με ειδική δήλωση η οποία υποβάλλεται από τον υπόχρεο σε καταβολή του ειδικού φόρου στον Προϊστάμενο της αρμόδιας για τη φορολογία του εισοδήματος του υπόχρεου Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας, μέσα στην ανωτέρω προθεσμία. Όταν ο υπόχρεος φυσικό ή νομικό πρόσωπο είναι κάτοικος αλλοδαπής, η δήλωση υποβάλλεται στη Δ.Ο.Υ., στην κατά τόπο αρμοδιότητα της οποίας ανήκει το λιμάνι ελλιμενισμού του πλοίου.
Σε περίπτωση μη δήλωσης ή εκπρόθεσμης ή ανακριβούς δήλωσης επιβάλλεται από την αρμόδια κατά τα προηγούμενα εδάφια Δ.Ο.Υ. πρόσθετος φόρος κατά τα οριζόμενα στο ν. 2523/1997 (ΦΕΚ 179 Α΄) για τη φορολογία εισοδήματος.
Σε περίπτωση που κατά τη διαδικασία ελέγχου στα υπόχρεα πλοία από τις Λιμενικές Αρχές διαπιστωθεί η μη καταβολή του ειδικού φόρου, τα ναυτιλιακά έγγραφα του πλοίου παρακρατούνται μέχρι την προσκόμιση αποδεικτικού καταβολής του.
Δεν επιτρέπεται η διενέργεια πλου από πλοίο αναψυχής που υπόκειται στην καταβολή του ειδικού φόρου αν αυτός δεν έχει καταβληθεί για το τρέχον έτος. Οι λιμενικές αρχές χορηγούν άδεια απόπλου σε πλοίο αναψυχής που υπόκειται στην καταβολή του ειδικού φόρου μόνο εφόσον προσκομίζεται αποδεικτικό καταβολής του.
7. Τα θέματα που αφορούν τη βεβαίωση, τον έλεγχο, την παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου και την έκδοση καταλογιστικών πράξεων διέπονται από τις διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά στη φορολογία εισοδήματος.
8. Η προθεσμία για την άσκηση προσφυγής ή την υποβολή αίτησης για διοικητική επίλυση της διαφοράς ενώπιον του αρμόδιου διοικητικού πρωτοδικείου δεν αναστέλλει τη βεβαίωση και την είσπραξη της οφειλής που βεβαιώνεται κατά τα ανωτέρω.
9. Με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Οικονομικών και Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, δύναται να καθορίζεται ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης της παραγράφου 6 του παρόντος άρθρου, ο τρόπος απόδειξης της καταβολής του φόρου, ο χρόνος καταβολής κατά το πρώτο έτος εφαρμογής, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια εφαρμογής των διατάξεων του παρόντος άρθρου.
Εφόσον, από τα τηρούμενα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 2743/1999 «Μητρώο και Αρχείο επαγγελματικών πλοίων αναψυχής», διαπιστωθεί ότι, δεν συντρέχουν οι προβλεπόμενες προϋποθέσεις διατηρήσεως της εγγραφής τους σε αυτά, ανακαλείται η άδεια των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής, το πλοίο διαγράφεται από το Μητρώο και επιβάλλεται ο ειδικός φόρος που ορίζεται στις προηγούμενες διατάξεις του άρθρου αυτού.
10. Ο έλεγχος για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου και ειδικότερα για το χαρακτηρισμό ενός πλοίου αναψυχής σε ιδιωτικό και μη επαγγελματικό στο πλαίσιο των φορολογικών διατάξεων ασκείται από τον αρμόδιο προϊστάμενο φορολογίας του υπόχρεου, τον προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. ελλιμενισμού, από τις λοιπές αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών κατά περίπτωση και δικαιούται να λαμβάνει κάθε πρόσφορο στοιχείο που αποδίδει τον πραγματικό χαρακτήρα του πλοίου.
Ο έλεγχος του προηγούμενου εδαφίου διενεργείται υποχρεωτικά πριν τη μεταβίβαση του σκάφους ή πριν την ανανέωση της αδείας αυτού»
11 Comments
Κε Αργυρακοπουλε καλησπερα,
Θελω να φερω ενα σκαφος ταχυπλοο καμπινατο 7-8 μετρα μηκους απο Αμερικη και με απασχολει το θεμα του CE Certificate.
Μηπως γνωριζετε η μπορειτε να με κατευθυνετε που να κοιταξω εαν αυτο 1)ειναι απαραιτητο να βγει πριν ερθει το σκαφος στην Ελλαδα?(διοτι το ποσο εκει δεν ειναι ευκαταφρονητο)! 2)Εδω στην Ελλαδα που-πως βγαινει το CE,σε ποια υπηρεσια κρατικη?(ειναι επιθεωρηση,αρα ειναι θεμα Λιμενικου Σωματος ?)3)Μηπως γνωριζετε κοστος CE στην Ελλαδα? 4)Χρονος που απαιτειται και ευκολια η ταλαιπωρια διαδικασιων?
Β.Θα μπορουσα να εχω ενα σκαφος εισαγωγης με ξενη σημαια χωρις να απαιτειται CE η και δασμοι εισαγωγης?
Ευχαριστω εκ των προτερων για την ευγενικη σας απαντηση
Με Εκτιμηση
Γ.Παπασταθοπουλος
Πλοιαρχος Ε.Ν
Κύριε Αργυρόπουλε καλημέρα σας,
Εχω ένα ταχύπλοο σκάφος με καμπίνες, κατασκευής 1987, ολικού μήκους 9,85 μέτρων νηολογημένο στα νηολόγια Πειραιά. Διερωτώμαι εάν υπόκειται σε φόρο πέραν του τεκμηρίου διαβίωσης όπως τέθηκε με την πρόσφατη κλίμακα τεκμαρίων διαβίωσης.
Ευχαριστώ πολύ
Μάνος Κουμιώτης
Πλοίαρχος Α’ Ε.Ν εε.
Αγαπητέ κ. Κουμιώτη Μάνο
Η απάντηση είναι αρνητική.
Παραθέτω παρακάτω τη σχετική νομοθεσία για το “τεκμήριο”
Ευχαριστώ
Αργυρακόπουλος
ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
(Κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 2238/1994 (ΦΕΚ 151 Α΄)
Άρθρο 16
Αντικειμενικές δαπάνες και υπηρεσίες
ΣΗΜΕΙΩΣΗ Παρατίθεται όπως αντικαταστάθηκε από τον ν. 3842/10 (ΦΕΚ 58 Α΄/23-4-2010).
1. Για τον προσδιορισμό του αντικειμενικού εισοδήματος με βάση τη συνολική ετήσια δαπάνη του φορολογουμένου, της συζύγου του και των προσώπων που συνοικούν και τους βαρύνουν λαμβάνονται υπόψη τα ακόλουθα:
α) ……………………
β) ……………………
γ) ……………………
δ) ……………………
ε) ……………………
στ) Η ετήσια αντικειμενική δαπάνη με βάση σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης, κυριότητας ή κατοχής του φορολογουμένου, της συζύγου του ή των προσώπων που τους βαρύνουν εκτιμάται με βάση το κόστος τελών ελλιμενισμού, ασφαλίστρων, καυσίμων, συντήρησης και πρακτόρευσης και ορίζεται, ανάλογα με τα μέτρα ολικού μήκους του σκάφους, ως εξής:
αα) για μηχανοκίνητα σκάφη ανοικτού τύπου, ταχύπλοα και μη, ολικού μήκους μέχρι πέντε (5) μέτρα, στο ποσό των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ, ενώ για τα πάνω από πέντε (5) μέτρα ορίζεται στο ποσό των τεσσάρων χιλιάδων (4.000) ευρώ,
ββ) για ιστιοφόρα ή μηχανοκίνητα ή μικτά σκάφη με χώρο ενδιαίτησης, ολικού μήκους μέχρι και επτά (7) μέτρα, οκτώ χιλιάδες (8.000) ευρώ, πάνω από επτά (7) και μέχρι δέκα (10) μέτρα προστίθενται δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους, πάνω από δέκα (10) και μέχρι δώδεκα (12) μέτρα προστίθενται πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους, πάνω από δώδεκα (12) και μέχρι δεκαπέντε (15) μέτρα δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους, πάνω από δεκαπέντε (15) και μέχρι δεκαοκτώ (18) μέτρα δεκαπέντε χιλιάδες (15.000) ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους, πάνω από δεκαοκτώ (18) και μέχρι είκοσι δύο (22) μέτρα είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους και πάνω από είκοσι δύο (22) μέτρα προστίθενται τριάντα πέντε χιλιάδες (35.000) ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους.
Τα ποσά της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης αυτής της υποπερίπτωσης μειώνονται κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) προκειμένου για ιστιοφόρα σκάφη. Κατά το ίδιο ποσοστό μειώνονται και για πλοία αναψυχής που έχουν κατασκευασθεί ή κατασκευάζονται στην Ελλάδα εξ ολοκλήρου από ξύλο, τύπων «τρεχαντήρι», «βαρκαλάς», «πέραμα», «τσερνίκι» και «λίμπερτυ», που προέρχονται από την ελληνική ναυτική παράδοση. Η τεκμαρτή δαπάνη από κάθε σκάφος μειώνεται ανάλογα με την παλαιότητά του κατά ποσοστό δεκαπέντε τοις εκατό (15%) αν έχει περάσει χρονικό διάστημα πάνω από πέντε (5) έτη και μέχρι δέκα (10) έτη από το έτος που νηολογήθηκε για πρώτη φορά και τριάντα τοις εκατό (30%) αν έχει περάσει χρονικό διάστημα πάνω από δέκα (10) έτη. Για σκάφη με μόνιμο πλήρωμα ναυτολογημένο για ολόκληρο ή μέρος του έτους, στην παραπάνω δαπάνη προστίθεται και η αμοιβή του πληρώματος. Τα σκάφη επαγγελματικής χρήσης δεν λαμβάνονται υπόψη για την αντικειμενική δαπάνη. Οι διατάξεις της περίπτωσης γ΄, εκτός αυτών που αναφέρονται στην παλαιότητα των αυτοκινήτων, εφαρμόζονται ανάλογα και στην περίπτωση αυτή.
Αγαπητέ κ. Αργυρόπουλε,
Κατά την αίτηση για λεμβολόγηση νέου σκάφους ιταλικής κατασκευής κάτω των 10μ το λιμ/χείο Γλυφάδας ζήτησε, με βάση τη νέα νομοθεσία, απόδειξη της πληρωμής του Φόρου Πολυτελείας στο Τελωνείο.
Τα εν λόγω σκάφη, απ’ όσο γνωρίζω, δεν περνούσαν από τελωνείο κι ο σχετικός φόρος αποδιδόταν στην εφορία.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση επικρατεί μια σύγχηση μεταξύ του αντιπροσώπου (πωλητή), λιμεναρχείου και τελωνείου με αποτέλεσμα να καθυστερεί η λεμβολόγηση.
Θα εκτιμούσα εάν έχεται κάποια ιδέα από την εμπειρία σας που θα μπορούσε να βοηθήσει.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την άμεση προσοχή σας.
Φιλικά,
Γ. Μακρής
Αγαπητέ κ. Μακρή
Για να απαντήσω στο ερώτημά σας θα πρέπει να μου διευκινίσετε αν το σκάφος σας είναι ολικού μήκους που υπερβαίνει τα 7,5 μέτρα ή όχι. (Άρθρο 17 του ν. 3833/2010, όπως μεταγενέστερα τροποποιήθηκε και ισχύει.
Ευχαριστώ
Αγαπητέ κ. Αργυρόπουλε,
Συγνώμη για την παράληψη.
Το σκάφος έχει ολικό μήκος 9.98μ.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την άμεση προσοχή σας.
Φιλικά,
Γ. Μακρής
Αγαπητέ κ. Μακρή
Όπως ήδη θα έχετε αντιληφθεί για το σκάφος θα πρέπει να καταβληθεί φόρος πολυτελείας, σύμφωνα με το άρθρο 17 παργ. 4 περ. ιγ) του ν. 3833/2010, όπως σήμερα, μετά από δύο μεταγενέστερες τροποποιήσεις, ισχύει.
Ευχαριστώ
Αργυρακόπουλος Άγγελος
Αγαπητε κ. Αργυρακοπουλε
Προτιθεμαι να αγορασω ιστιοπλοικο 9,5 μετρα του 1980
το οποιο φερει σημαια Αγγλιας,μπορω να το κρατησω με αυτην την σημαια η θα πρεπει να βαλω Ελληνικη και να πληροσω δασμους.
Επισης τι με συμφερει Νηολογιο η Λεμβολογιο.
Το σκαφος βρισκεται στην Ελλαδα.
Ευχαριστω
Ελ.Μιχαλιτσης
Αγαπητέ κ. Ελ.Μιχαλιτση
1. Τα ερασιτεχνικά σκάφη αναψυχής ολικού μήκους μέχρι και δώδεκα (12) μέτρων εγγράφονται υποχρεωτικά στα Βιβλία Εγγραφής Μικρών Σκαφών (Β.Ε.Μ.Σ.) τα οποία αντικατέστησαν τα παλαιότερα τηρούμενα Λεμβολόγια. Κατά συνέπεια δεν εγγράφονται στα Νηολόγια.
2. Το είδος της Σημαίας ανήκει στην διακριτική σας ευχέρεια.
3. Για την ετήσια τεκμαρτή δαπάνη, για το φόρο πολυτελείας και τον Φ.Π.Α. βλ. σχετικά στην ιστοσελίδα μου.
Ευχαριστώ
Καλημέρα κ.Αργυρακόπουλε
και καλή εβδομάδα.
Ενδιαφέρομαι να αγοράσω personal watercraft (ή όπως τα ξέρει όλος ο κόσμος Jetski).
Μήπως γνωρίζετε αν υπάρχει κάποιο τεκμήριο για αυτή την κατηγορία ( καινούργιο ή μεταχειρισμένο )?
Και η είναι διάταξη του νόμου που τα αφορά?
Ευχαριστώ πολυ εκ των προτέρων
Αγαπητέ κ. Αργυρόπουλε Νάσο
Η απάντηση είναι αρνητική για τα PWC. Δείτε τη σχετική νομοθεσία στις ενότητες «ΦΟΡΟΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ» και «ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΟΡΟ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ» στο εμπρόσθιο πάνω αριστερά μέρος της ιστοσελίδας μου (RECENT ARTICLES).
Ευχαριστώ