Τετρακόσια (400) Ευρώ πρόστιμο για παράβαση που δεν έκανε
March 29, 2008ΝΕΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΑΧΥΠΛΟΑ ΣΚΑΦΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΣΚΑΦΗ
April 3, 2008Αγαπητέ φίλε Νίκο
Θεωρώ υποχρέωσή μου να σε ευχαριστήσω για τα καλά σου λόγια. Το γεγονός αυτό μου δίνει κουράγιο να συνεχίσω με ακόμη μεγαλύτερη όρεξη. Η ιστοσελίδα αυτή έχει στόχο την ενημέρωση των αναγνωστών και την παροχή διευκρινίσεων πάνω στην πολυπλοκότητα της αλιευτικής νομοθεσίας και στηρίζεται στη βασική αρχή ότι καλός πολίτης είναι ο ενημερωμένος πολίτης. Για το λόγο αυτό ποτέ μη διστάζεις να μας γνωστοποιείς τυχόν προβλήματα που αντιμετωπίζεις κατά την άσκηση της ερασιτεχνικής –αλιευτικής σου δραστηριότητας και να μας θέτεις ερωτήματα ή απορίες. Η ιστοσελίδα αυτή θα είναι πάντα πρόθυμη να βοηθήσει τον κάθε φίλο αναγνώστη. Πολλά όμως είπαμε για εισαγωγή και ας έλθουμε τώρα στα ερωτήματά σου:
α) Όποιος ασχολείται με την ερασιτεχνική αλιεία στη θάλασσα (είτε επιφανειακή από πλεούμενο είτε υποβρύχια με τη χρησιμοποίηση ψαροτούφεκου διευκρινίζω εγώ) πρέπει να είναι εφοδιασμένος με ατομική ερασιτεχνική άδεια αλιείας. Από την υποχρέωση αυτή εξαιρείται αυτός που ψαρεύει από την ξηρά με πετονιά ή καλάμι (Άρθρο 232 του Γενικού Κανονισμού Λιμένα).
β) Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του επόμενου άρθρου 233 του ίδιου Κανονισμού «Κατά τη διάρκεια της αλιευτικής εργασίας, η άδεια πρέπει να φέρεται επάνω εις το σκάφος και να επιδεικνύεται σε κάθε ζήτηση των Λιμενικών Οργάνων». Όμως εσύ δεν χρησιμοποιούσες σκάφος άρα σύννομα δεν είχες την άδεια μαζί σου. Πως γίνεται άλλωστε να ψαρεύεις υποβρυχίως και να έχεις την άδεια μαζί σου μέσα στο νερό !!!. Θα έπρεπε λοιπόν να συμφωνούσατε τόπο και χρόνο για να τους δείξεις αργότερα την άδειά σου και το όλο θέμα να τελείωνε εκεί.
γ) Τα διωκτικά όργανα, κατά συνέπεια και τα λιμενικά, θεωρούνται ότι είναι, όπως συνήθως λέμε, «εν παντί τόπω και χρόνω εν υπηρεσία». Δεν μπορούμε κατά συνέπεια να αμφισβητήσουμε το δικαίωμά τους να διενεργήσουν έλεγχο. Όφειλαν όμως πριν από τον έλεγχο, αφού όπως μας γράφεις ήσαν με πολιτική περιβολή, να σου γνωστοποιήσουν την ιδιότητά τους και να σου επιδείξουν την υπηρεσιακή ταυτότητά τους. Αν δεν έγινε αυτό τότε αναντίρρητα σημαίνει ότι έκαναν κακή χρήση του δικαιώματος που τους παρέχει η Πολιτεία και είναι προφανές βεβαίως ότι εσύ δεν είχες υποχρέωση να δεχθείς τον έλεγχο ούτε να δώσεις τα στοιχεία σου ούτε οποιαδήποτε άλλη εξήγηση.
δ) Στο ερώτημά σου αν έπρεπε να τους ζητήσεις να σου επιδείξουν την υπηρεσιακή ταυτότητά τους η απάντηση είναι καταφατική. Δεν νομίζω ότι αυτό θα τους εξόργιζε αφού κάτι τέτοιο ήσαν υποχρεωμένοι μόνοι τους να το πράξουν, όπως εξηγώ παραπάνω. Αν, παρόλα αυτά, τους εξόργιζε, είναι πρόδηλο ότι υπέχουν πειθαρχική ευθύνη.
ε) Το γεγονός ότι δεν σας ενημέρωσαν ότι θα προβούν στη σύνταξη βεβαίωσης παράβασης (συνέχεια της οποίας είναι η κλήση σε απολογία) κινείται έξω από τη σφαίρα της χρηστής διοίκησης και κρίνεται ως αντιδεοντολογική συμπεριφορά προς τους πολίτες οι οποίοι, στο πλαίσιο μιας ευνομούμενης πολιτείας, οφείλουν να προσβλέπουν με εμπιστοσύνη στη Διοίκηση.
Αγαπητέ φίλε Νίκο, τελειώνοντας δεν παραλείπω να σημειώσω ότι θα είχαμε περισσότερα να πούμε αν μου είχες στείλει, με οποιονδήποτε τρόπο (fax, e–mail κ.λπ.), τη κλήση σε απολογία για να μελετούσα το περιεχόμενό της.
7 Comments
θα επιθυμούσα να με ενημερώσετε για το Νόμο με τον οποίο γίνεται ο ελλιμενισμός μιας βάρκας και πως υπολογίζεται το κόστος ελλιμενισμού ή και αγοράς ρεμέτζου σε μικρό λιμανάκι πχ. λιμάνι Διακοπτού
ΦΕΚ 330Β/20 Μαρτίου 2006 Αριθ. 8122.1/14/06 ΚΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ – ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΕΧΩ ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΑΓ/ΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΑΛΙΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΧΩ ΚΑΙ ΕΠΑΓ/ΚΗ ΑΔΕΙΑ ΣΚΑΦΟΥΣ ΓΙΑ ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΙΑ ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΓΑΛΩ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Αγαπητέ κ. Σπύρο130
Δείτε τις διατάξεις του Προεδρικού Διατάγματος 261/1991 (ΦΕΚ 98 Α΄) με τίτλο “Προυποθέσεις για τη χορήγηση αδειών αλιείας σε επαγγελματικά σκάφη”..
Σε κάθε περίπτωση μπορείτε να απευθυνθείτε στη Διεύθυνση Θαλάσσιας Αλιείας του Υπουργείου (τηλ. 210 9287172) ή στην οικεία (τοπική) Εποπτεία Αλιείας.
Ευχαριστώ
Αγαπητέ κε Αργυρακόπουλε καλησπέρα, εύχομαι να είστε μια χαρά. Σας ευχαριστούμε πολύ για την ενημέρωση που μας παρέχεται και την άμμεση ανταπόκριση σας ερωτήματα.
θα ήθελα και εγώ με τη σειρά μου να σας ρωτήσω αν υπάρχει υποχρέωση σε ιστιοπλοϊκό σκάφος μήκους 29,80 μέτρων να απασχολεί πενταμελές η επταμελές πλήρωμα γιατί έχω ένα θέμα με την ΔΟΥ Κατοίκων Εξωτερικού, όπου ένας πελάτης μου (τηρώ λογιστικό γραφείο) είναι μόνιμος κάτοικος εξωτερικού και απαλλάσεται από το τεκμήριο του σκάφους, αλλά μου ανέφεραν ότι θα έπρεπε να απασχολεί πλήρωμα. Διάβασα λίγο το Ν 2743/99 και αναφέρει κάτι σχετικό με την υποχρέωση για πάνω από 100 κόρους
Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων
Θανάσης Πάφος
Λογιστής
Αγαπητέ κ. Θανάση Πάφε
Ο νόμος 2743/99 (ΦΕΚ 211 Α΄), του οποίου βασικός συντάκτης ήταν ο υποσημειούμενος, δεν θίγει θέματα σύνθεσης πληρώματος των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής.
Όμως σύμφωνα με τις διατάξεις της παργ. 2α του άρθρου 4 του ν. 2575/98 (ΦEK 23 A΄) «Απαλλάσσονται από την υποχρέωση να εφοδιάζονται με ναυτολόγιο οι μηχανότρατες μέχρι 30 κ.ο.χ., τα ιδιωτικά θαλαμηγά σκάφη αναψυχής μέχρι 100 κ.ο.χ. και όλα τα λοιπά ιστιοφόρα – πετρελαιοκίνητα (I/Φ – Π/K ) μέχρι 25 κ.ο.χ».
Κ.Ο.Χ.= Κόροι Ολικής Χωρητικότητας.
Κόρος=2,83 m3
Ευχαριστώ