Δήλωση Συμμόρφωσης σκάφους αναψυχής σχετικά με το σχεδιασμό, την κατασκευή και τις εκπομπές θορύβου
March 13, 2008Έλλειψη χώρων ελλιμενισμού (μαρίνες-αλιευτικά καταφύγια) – Κατασκευή κεκλιμένων επιπέδων (ράμπες-γλίστρες).
March 21, 2008Ένα από το πιο συχνά ερωτήματα που έχω δεχθεί από τους φίλους αναγνώστες των βιβλίων μου είναι: «Η ιπποδύναμη της βοηθητικής μηχανής υπολογίζεται αθροιστικά στην ιπποδύναμη της κύριας προωστικής μηχανής ενός ερασιτεχνικού μικρού σκάφους αναψυχής ;».
Η απάντηση στο ερώτημα αυτό ενέχει ιδιαίτερη σημασία γιατί σε αρκετές περιπτώσεις θα εξαρτηθεί αν ένα μικρό σκάφος αναψυχής θα θεωρείται ή όχι ως ταχύπλοο π.χ. στην περίπτωση που αθροιστικά υπολογιζόμενες οι δύο ιπποδυνάμεις εξωλέμβιων μηχανών (κύριας και βοηθητικής) ξεπερνούν τα 30 ΒΗΡ, οπότε για το χειρισμό του συγκεκριμένου σκάφους απαιτείται άδεια χειριστή ταχύπλοου σκάφους ενώ η μετακίνηση και κυκλοφορία του επιτρέπεται μόνον αν είναι ασφαλισμένο.
Στο Γενικό Κανονισμό Λιμένων (Γ.Κ.Λ.) αριθ. 23 με τίτλο «Μικρά σκάφη – Επιθεωρήσεις μικρών σκαφών» δεν υπάρχει σχετική ρυθμιστική διάταξη για το θέμα αυτό.
Όμως σύμφωνα με την αριθ. 2122/45/01/10-07-2001 κοινή εγκύκλιο παροχής οδηγιών, προς τις Λιμενικές Αρχές της χώρας, της Δ/νσης Λιμενικής Αστυνομίας (Δ.Λ.A.) του Y.E.N και του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (K.E.E.Π.):
«Όλες οι προωστήριες μηχανές (κύριες και εφεδρικές) και οι τυχόν ηλεκτρογεννήτριες που φέρει ένα μικρό σκάφος πρέπει να καταχωρίζονται στην άδεια εκτέλεσης πλόων του. Στον υπολογισμό της μέγιστης συνεχούς ιπποδύναμης των προωστήριων μηχανών ενός μικρού σκάφους δεν προστίθεται η ισχύς της μηχανής (εάν υπάρχει), η οποία χρησιμοποιείται ως εφεδρικό μέσον πρόωσης. Ως εφεδρικό μέσον πρόωσης νοείται η μηχανή η οποία δεν είναι εγκατεστημένη επί του σκάφους ή αυτή που λόγω της μικρής, συγκριτικά με την κύρια μηχανή, μέγιστης συνεχούς ιπποδύναμής της ή λόγω της θέσης στην οποία είναι τοποθετημένη στο σκάφος, προκύπτει σαφώς ότι δεν αποτελεί κύριο μέσον πρόωσης».
Έτσι απάντηση και μάλιστα επίσημη στο ερώτημα αυτό έχει δοθεί ήδη με την παραπάνω εγκύκλιο.
Σε προσεχές κείμενο θα διευκρινισθεί η έννοια του μικρού σκάφους, τα υποχρεωτικά ασφαλιστικά ποσά, οι διαδικασίες για την απόκτηση άδειας χειριστή ταχύπλοου σκάφους και λοιπές άλλες λεπτομέρειες.
4 Comments
Αξιοτιμε Ναυαρχε Κε Αργυρακοπουλε
Συγχαρητηρια για την ιστοσελιδα σας.Πολυ χρησιμο βοηθημα.
Τοσο χρησιμο που χαριτολογωντας θα μπορουσα να πω οτι μετα απο αρκετο διαστημα που θα εχετε καλυψει πολυ περισσοτερα θεματα ισως να μην υπαρξει ενδιαφερον για τα βιβλια σας μιας και εδω τα αναλυεται ολα τοσο απλα και κατανοητα που δεν χρειαζεται καποιος να ψαξει παραπερα.
Πιστευω θα ηταν χρησιμο να μας διευκρινησετε τα ακολουθα
α] σκαφος με κυριο μεσο προωσης ιστια τι βοηθητικη μηχανη δυναται να φερει και συγκεκριμμενα ποση ιπποδυναμη αναλογα το ειδος μηχανης [εξω, εσω, εσω/εξω] αναλογα με το ειδος καυσιμου [βενζινη, πετρελαιο] τους χρονους λειτουργιας ΜΕΚ [διχρονη, τετραχρονη] και σε ποιο σημειο του σκαφους δυναται να τοποθετειται.
β]σκαφος ΜΗ ταχυπλοο με κυριο μεσο προωσης εσωλεμβια πετρελαιου δυναται να φερει εξωλεμβια βοηθητικη η οποια συμφωνα με τα χαρακτηρηστικα της αν ηταν κυρια μηχανη θα θεωρουταν το σκαφος ταχυπλοο [π.χ. εξωλεμβια βενζινη 35 ιππων]
Αν υπαρχει η δυνατοτητα να παρατεθουν οι αριθμοι πρωτοκολλου των σχετικων εγκυκλιων θα ηταν πολυ χρησιμο
Συνεχιστε την αριστη δουλεια που ξεκινησατε το 1973
Κουτρουμπελος Δημητρης
θελω να ρωτήσω το εξης εφόσον συμφωνα με την ανωτέρω 2122/45/01/10-07-2001 κοινή εγκύκλιο παροχής οδηγιών όταν πάει κάποιος στην Λιμενική αρχή έχοντας κύρια μηχανή 30 ίππων και θέλει να βάλει μια βοηθητική π.χ. πέντε ίππων και αφού δεν προσαυξάνετε η ίσχύς του σκάφους ώστε να θεωρείται ταχύπλοο, αλλα και ξέροντας ότι η βοηθητική χρησιμοποιείται μόνο όταν δεν δουλεύει η κύρια και ποτέ μαζι , θα πρέπει να πληρώσει παράβολο στην Δ.Ο.Υ. 29,35 € όπως προβλέπετε εκτός βέβαια απο το τετρ. ΕΚΟΕΜΝ των 15 € που θα πληρώσει για την μεταβολή μηχανων ή επειδή ο πολίτης έχει ήδη πληρώσει παράβολο για 40 ίππους, όταν θα χρησιμοποιεί την βοηθητική των 5 ίππων θα είναι κατοχυρωμένος απέναντι στην Λιμενική Αρχη;
Αγαπητέ κ. Κυριάκο Χρ.
Παραθέτω παρακάτω απόσπασμα από το δίτομο βιβλίο μου “Λιμενομία”, το οποίο απαντά στο ερώτημά σου.
Ευχαριστώ
Αργυρακόπουλος
Σε περιπτώσεις:
(α) κωπήλατης λέμβου στην οποία τοποθετείται μηχανή ο ιδιοκτήτης ερασιτέχνης θα πρέπει να πληρώσει το τέλος που αντιστοιχεί στην ιπποδύναμη της μηχανής (αν η μηχανή είναι μέχρι 10 HP, επειδή το τέλος είναι ίδιο με της κωπήλατης λέμβου).
(β) αντικατάστασης της μηχανής με άλλη μεγαλύτερης ισχύος, ο ιδιοκτήτης θα πληρώσει το πρόσθετο τέλος που αντιστοιχεί στους παραπάνω ίππους της νέας μηχανής (εφόσον ξεπερνούν τους 10).
(γ) τοποθέτησης εφεδρικής μηχανής ο ιδιοκτήτης θα πληρώσει το πρόσθετο τέλος που αντιστοιχεί στους παραπάνω ίππους της νέας μηχανής, εφόσον βέβαια το σύνολο των ίππων ξεπερνά τους 10 (Υπουργείο Γεωργίας/Δ/νση Αλιείας 237552/12-3-1986).
Κύριε Αργυρακόπουλε,
Φέτος θα έχω στη διάθεσή μου την μικρή εξωλέμβια μηχανή ενός φίλου, για να την χρησιμοποιήσω ως βοηθητική στο φουσκωτό μου, κατά τη διάρκεια των διακοπών μου. Τι δικαιολογητικά θα χρειαστώ να έχω μαζί μου στο σκάφος ;
Ευχαριστώ